FICNESS & STYRKE

FICness medlemskab:

FICness tilbyder en bred vifte af hold lige fra yoga, tabata til TRX og Powerpush. Det er desuden muligt at benytte svømmehallen i hele den offentlige åbningstid. Se mere om FICness på: https://ficness.dk

Medlemmer af Fredericia Triathlon Team kan tegne medlemskab til FICness i Fredericia idrætscenter til en fordelagtig pris.

For at blive oprettet som FICness-medlem henvender man sig i receptionen ved svømmehallen.

Ved oprettelse skal man huske at oplyse, at man ønsker Fredericia Triathlon Teams firmaordning, herefter klarer FICness resten, og man får et medlemskab på lige fod med alle andre medlemmer blot til en bedre pris. Man medbringer dokumentation på, at man er medlem af Fredericia Triathlon Team.

Der opkræves desuden et oprettelsesgebyr medmindre man allerede er medlem i FICness, så konverteres medlemskabet blot, og der betales ikke oprettelsesgebyr. Der betales her ud over depositum for armbånd. Se evt. aktuelle priser her: http://ficness.dk/priser/.

Styrketræning ved hal 4:

Som medlem af Fredericia Triathlon Team har man mulighed for at bruge FICness’ styrketræningslokale ved hal 4. (Gå af trappen ned i kælderen, drej til højre og gå ind i hallen på venstre hånd. Lokalet ligger her med udsigt over hal 4).

For at bruge styrketræningslokalet ved hal 4, skal man anvende de lyserøde armbånd, som lånes i Tri-klubbens omklædning. På bordet ligger en mappe, hvor man noterer hvilket armbånd, man låner samt dato og tidspunkt. Armbåndet skal bruges til at ”bippe ind” i lokalet. Det gøres blot ved at holde armbåndet hen til sensoren ved indgangen.

Når man er færdig med at træne, afleveres armbåndet igen og klokkeslæt for aflevering noteres i mappen.

Børn under 15 år må ikke træne i lokalet ved FICness, heller ikke selv om de er ifølge med en voksen.

Husk altid at efterlade maskiner og redskaber rengjorte og sat på plads, så Tri-klubben gør et godt indtryk?

Cirkeltræning:

Fredericia Triathlon Team tilbyder Cirkel-træning i vinterhalvåret fra 1. oktober til 31. marts i Fredericia Idrætscenters Ficness-lokalet.

Der er cirkeltræning med instruktør Tirsdage 19.30 – 20.30

Til timerne med instruktør skal man booke en plads via Bookning menuen øverst.

For træningen gælder det at man skal være klar i lokalet senest kl 19.30. Er man ikke det kan ens plads være tabt. Og HUSK, at melde fra hvis du bliver forhindret.

Ud af 25 pladser har Triklubben 15 pladser reserveret. Er der fortsat pladser efter start, har man lov til at tage evt. ledige pladser udover de 15 reserveret med et max på 25.

Det er kun muligt at have én tid booket ad gangen. Dvs. har man f.eks booket tid en tirsdag kan man først booke igen den kommende tirsdag når træningstimen man har booket afsluttet.

Cirkeltræningen er en form for styrketræning med fokus på core-øvelser som styrke hele gruppen, men især muskelgrupperne i mave og ryg regionen.

FTT Cirkeltræning på YouTube

TRI Yoga / yoga for atleter

Mindful yoga session med henblik på kontrabalancering af løb, svømning og cykling. Du vil blive guidet igennem gode yogastræk, åndedrætsbevidsthed, mobilitet, balance, afspænding og restitution. Yogatræning kan forbedre dit overskud og din energi.

Du inviteres venligt gennem dagens tilrettelagte program, hvor der er plads til både stilhed, latter og intuitive måder at bevæge dig på. Tilgangen er legende og respektfuld for yogatraditionen - men vigtigst er respekten for din krops kunnen på dagen.

Med ro skærpes din opmærksomhed; yoga er bevidst træning i fokus, koncentration, styrke og stilhed (indeni). Yoga kan gavne dit kropssyn, din mentalitet og dine andre måder at bruge kroppen på. Stemningen i rummet er let og der er smil på læben, også når det bliver hårdt.

Din instruktør: Tina Charlotte Blomstergren

FTT Yoga på YouTube